Підготовка вчителя вимагає принципової корекції

Перший заступник міністра освіти та ректори вищих педагогічних навчальних закладів обговорили проблеми нового наповнення змісту вищої педагогічної освітиЄвген Суліма наголосив, що у зв’язку із затвердженням нових державних стандартів початкової загальної освіти та базової і повної загальної середньої освіти підготовка вчителя вимагає принципової корекції.

Він повідомив, що сьогодні питання проблеми нового наповнення змісту вищої педагогічної освіти є особливо гострим, адже з 1 вересня 2012 року запроваджується Державний стандарт початкової загальної освіти.

За його словами, невідкладним завданням педагогічних ВНЗ є забезпечення підготовки вчителя початкових класів до викладання нових предметів: «Сходинкам до інформатики», «Я у світі», іноземним мовам та природознавству.

Окрім того, Євген Суліма зазначив, що «не можна оминути увагою необхідність врахування вимог зазначених стандартів початкової загальної освіти і загальної середньої освіти до підготовки вчителя при розробленні нової Концепції розвитку педагогічної освіти, роботу над якою розпочато у міністерстві».

Заступник міністра наголосив, що «особливу увагу в новій Концепції потрібно приділити змістовому наповненню педагогічної освіти відповідно до нових стандартів середньої освіти, що є основою підготовки педагогічного працівника і має передбачати забезпечення достатнього рівня академічної та професійної підготовки».

На думку Суліми, нова Концепція розвитку педагогічної освіти має передбачати поступовий перехід на підготовку вчителів, не нижче освітньо-кваліфікаційного рівня бакалавра. У зв’язку з цим, він підкреслив, що «необхідно відпрацювати питання щодо зміни статусу педагогічних училищ на педагогічні коледжі. Йдеться про посилення кадрового потенціалу цих закладів кандидатами і докторами наук. Це дасть нам можливість без великих затрат і проблем перейти на підготовку бакалаврів з таких спеціальностей, як дошкільна освіта, початкова освіта, музичне мистецтво, образотворче мистецтво, технологічна освіта».

Євген Суліма окреслив основні питання, які необхідно врахувати під час розроблення Концепції, зокрема, щодо підготовки стандартів вищої педагогічної освіти фахівців за поєднаними спеціальностями, а також коректування психолого-педагогічної та методичної складових зазначених стандартів; гуманітарної та соціально-економічної підготовки педагогічних працівників; практичної підготовки вчителя та ін.

За матеріалами: Освіта.ua

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *