ФОРУМ-2013

Запрошуємо вас до продовження співпраці та участі в роботі VІІ Всеукраїнського відкритого освітнього форуму. Продовжується розгляд теми минулорічного форуму: «Шкільна освіта в контексті національної безпеки: український вимір», під час якого політичні фракції Парламенту через уповноваженого представника презентували власну освітню програму.

Мета Форуму – привернути адекватну увагу влади і суспільства до сучасного стану української школи, узгодити громадську і політичну оцінки проблем загальної середньої освіти, перспектив її розвитку з урахуванням відповідності сучасним принципам освіти європейської демократичної держави, проаналізувати наслідки невирішених проблем для національної безпеки країни та запропонувати план сіпльних дій для Парламенту, Уряду та громадськості.

Форум ініціює і організовує: УКРАЇНСЬКА ОСВІТНЯ ПЛАТФОРМА, яка була створена 2010 року під час І Міжнародного освітнього форуму і об’єднала більшість авторитетних громадських організацій освітянської спільноти.

Дата і місце:  Проведення форуму перенесено на першу половину 2014 року. Слідкуйте за оновленнями!

Формат проведення Форуму: ГРОМАДСЬКО-ПОЛІТИЧНИЙ ДІАЛОГ.

Минулого року під час VI Всеукраїнського відкритого освітнього форуму відбулася консолідація влади і громадськості, а саме, представників політичних фракцій Парламенту, громадських освітніх та батьківських організацій, науковців та міжнародних експертів з освітньої політики, посадовців та представників органів місцевого самоврядування, щодо розвитку освіти як пріоритетної сфери соціально-економічного, духовного і культурного розвитку суспільства, щодо визнання ефективної системи освіти запорукою національної безпеки країни, збереження суверенітету держави, цілісності нації, права на гідне життя, творчий розвиток особистості та суспільства. Але, на жаль, залишаються неузгодженими принципи та механізми, що забезпечують розвиток освіти з боку влади і громадськості, що спричинює поглиблення кризи української школи.

На тлі поглиблення світової економічної кризи підвищується собівартість якісної освіти, а державна влада визнає неможливість найближчими часом виділити достатньо бюджетних коштів для покриття всіх необхідних витрат на утримання та розвиток матеріально-технічної бази навчальних закладів, підвищення оплати праці, соціального захисту учнів та працівників, впровадження нових сучасних технологій. Потрібно визнати порушення базових гарантій держави на безоплатну освіту, підміну громадського управління благодійністю, порушення принципів свободи вибору в освіті.

Без консолідації зусиль всієї громадськості і влади, без залучення інвестицій проблеми освіти не вирішити. Але така консолідація потребує певних чітких правил, гарантій, обумовлених прав та обов’язків, відповідного врегулювання нормативно-правової бази і, в першу чергу, довіри суспільства до влади, довіри з боку влади вчителеві, навчальному закладу, родині. На думку Елінор Остром, нобелівського лауреату з економіки 2009 року, найуспішнішим є колективний варіант управління суспільної власністю: «Суспільною власністю успішніше, ефективніше управляють люди, які її використовують, а не державні органи. Управління будь-якою суспільною системою повинно відбуватися за участю безпосередніх учасників системи, інакше діяльність таких систем приречена на поразку. А довіра – запорука ефективних дій. Коли люди вірять, що інші, включаючи владу, відповідають їм взаємністю, вони діють згуртовано. Коли віри немає, то незалежно від того, що загрожує суспільству, люди не будуть кооперуватися до тих пір, поки безпосередньо не опиняться перед прицілом автомату».

Ще раз наголошуємо, що забезпечення національної безпеки країни – завдання не одного з державних відомств, служб або окремої групи з них. Національна безпека вирішується всією системою державних органів, всіма ланками і структурами економіки, гуманітарної сфери, зокрема освітніми інституціями, та інститутами громадянського суспільства.

Українська Освітня Платформа знову пропонує використати Форум як майданчик для зустрічі політиків з активною частиною громадянського суспільства – освітянською спільнотою, науковцями, представниками батьківських громадських організацій, європейськими та вітчизняними експертами з освітньої політики, журналістами для вироблення спільних позицій стосовно формування плану подальшого розвитку шкільної освіти в Україні.

Експерти Української Освітньої Платформи підготували однакові питання щодо сучасних головних акцентів розвитку шкільної освіти країни і запропонували кожній політичній фракції Парламенту підготувати відповіді на питання Форуму (додаються) та визначити уповноваженого представника, який зможе взяти участь у роботі Форуму та донести до громадськості партійну позицію. Після кожного виступу партійного представника передбачається час для відповідей на питання учасників Форуму, виступів експертів та пропозицій щодо проекту плану спільних дій.

 

Результатом роботи Форуму стануть:

відозва та звернення до Президента України, Парламенту та Уряду України щодо особливої ролі освіти в забезпеченні національної безпеки і державності, втілення громадського управління в системі освіти України, забезпечення державних гарантій освіти;

— проект плану спільних дій Парламенту, Уряду та Української Освітньої Платформи на 2014 рік, зокрема, створення спільної робочої групи для формування нового базового закону про освіту.

Про можливість вашої участі просимо повідомити координаторів Форуму:

Гребешкова Світлана Михайлівна +38-044-560-96-58 triumf-1991@mail.ru
Гредінарова Олена Михайлівна +38-050-341-94-40 elena_eidos@mail.ru
Олексюк Світлана Валентинівна +38-095-566-02-01 educol@ukr.net
Паращенко Людмила Іванівна +38-044-456-08-14 parashchenko@yahoo.com

 

З повагою голова оргкомітету Форуму,
відповідальний секретар Української Освітньої Платформи
директор ГО «Асоціація приватних закладів освіти м. Києва»
Мовчун Олена Миколаївна  (+38-067-509-02-59)

Форум транслюватиметься в мережі Інтернет

 

Завантажити:

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *