ФОРУМ-2012

Фотозвіт про проведення Форуму-2012

ФОРУМ-2012 (10 декабря 2012 г.)

 

Відео з Форуму-2012

 

***

***

***

***

 

Шановні колеги! 

Запрошуємо вас взяти участь у роботі VІ Всеукраїнського відкритого освітнього форуму. Цьогорічна тема : «Шкільна освіта в контексті національної безпеки : український вимір».

 Мета Форуму – визначити рівень взаємозалежності шкільної освіти і національної безпеки країни; привернути адекватну увагу влади і суспільства до кризового стану української школи, узгодити громадську і політичну оцінки проблем загальної середньої освіти та запропонувати спільний план дій для нового Парламенту, Уряду та громадськості.

Форум ініціює і організовує : УКРАЇНСЬКА ОСВІТНЯ ПЛАТФОРМА, що була створена 2010 року під час І Міжнародного освітнього форуму і об’єднала більшість авторитетних громадських організацій освітянської спільноти.

Дата і місце проведення Форуму : 10 грудня 2012 року, Київський Будинок учителя, вул. Володимирська, 57

Формат проведення Форуму : ГРОМАДСЬКО-ПОЛІТИЧНИЙ ДІАЛОГ.

Напередодні роботи нового Парламенту Українська Освітня Платформа запропонувала використати Форум як майданчик для зустрічі майбутніх народних депутатів та активної частини громадянського суспільства – освітянської спільноти – для більш продуктивного знайомства, вироблення спільних позицій та формування плану розвитку шкільної освіти в Україні.  Кожній політичній силі новобраного Парламенту запропоновано визначити уповноваженого представника, який зможе взяти участь у роботі Форуму та донести до громадськості партійну позицію щодо визначеної теми Форуму і найближчих перспектив розвитку шкільної освіти в Україні. Експерти Української Освітньої Платформи проаналізували програму кожної з політичних сил /таблиця з окремими положеннями програм партій додається/ та підготували однакові питання щодо головних акцентів розвитку освіти країни /додаються/. Після кожного виступу партійного представника передбачається час для відповідей на питання учасників Форуму та пропозицій щодо проекту спільного плану дій.

У програмі:

  •  900 до 1000 – Реєстрація учасників /+ ранкова кава/
  • 1000 до 1400 – Політичний погляд на формування плану розвитку шкільної освіти.             Презентації освітніх програм та відповіді на питання парламентських партій.
  • 1400 до 1500 – Прес-конференція за участю лідерів політичних сил та освітянських  організацій /+ обід/
  • 1500 до 1800 – Громадянський погляд : «Державно-громадське партнерство в освіті як шлях подолання суспільної та економічної кризи»

У роботі Форуму візьмуть участь члени та експерти Української Освітньої Платформи, в тому числі представники Академії педагогічних наук України, депутати Верховної Ради України, представники органів місцевого самоврядування, керівники закладів освіти з різних регіонів України, науковці та представники громадських організацій, зацікавлених в розвитку освіти, ЗМІ.

Анотація до Форуму : Видатний вчений Ральф Емерсон стверджував, що про рівень цивілізації говорять не переписи населення, не розмір міст, не зібраний врожай, а якості людини, яку виробляє країна. Останнім часом країни ООН для вимірювання досягнень або невдач тієї чи іншої країни беруть не показник ВВП, а показник людського потенціалу, який складається з індексу добробуту, довголіття та освіти. Головною ланкою системи освіти будь-якої країни є загальна середня освіта. Саме в шкільні роки починаються кваліфікований працівник, науковець та новатор, активний громадянин та порядна людина; здатність суспільства до порозуміння і консолідації, до спільного проектування власного життя; виховання майбутніх рульових країни, її національної еліти. Саме шкільна освітянська спільнота займає найперше місце у формуванні і транслюванні системи цінностей, без яких будь-яке суспільство перетворюється на хаотичний натовп, починає жити інстинктами, що характерно звірям, але не гідне людини. Саме в шкільні роки у молоді формується цілісна картина світу і системне бачення майбутнього, нова культура виживання і творчий підхід до життя, без яких людство приречене на катастрофу.  Саме в шкільні роки повинно бути сформоване у дітей не тільки бажання та вміння навчатися, набувати потрібні знання протягом життя, любити свою культуру, але й вміти оцінювати всі процеси з позиції забезпечення національних інтересів країни. Лише створивши ефективну систему освіти, можна забезпечити національну безпеку країни, збереження суверенітету держави, цілісності нації, забезпечення громадянам права на гідне життя, творчий розвиток особистості і суспільства.

Важко не погодитись з думкою ще одного видатного вченого Андрія Фурсова в тому, що «освіта сьогодні – це більше, ніж освіта, це майбутнє, боротьба за яке вже почалася, і поразка в якій означає стирання з Історії». Українській владі та українському суспільству потрібно не тільки на рівні державних стратегій визначити конституційно обов’язкову загальну середню освіту найважливішим пріоритетом і ядром всіх економічних та суспільних перетворень, як це було зроблено в довоєнних і післявоєнних Радянському Союзі, Німеччині, післявоєнних Японії, Південній Кореї, Китаї, сучасній Фінляндії та деяких інших країнах, що здійснили так зване економічне диво, але й виробити адекватні механізми втілення «правильних» декларацій. На жаль, потрібно констатувати, що відповідні механізми або відсутні, або їхня дія приводить до зворотного результату і постійного зниження якості шкільної освіти, ефективності роботи закладів освіти; відбуваються хаотичні, несистемні, доволі часто поверхневі і формальні зміни; недостатньо консолідована воля суспільства і влади до усвідомлення взаємозалежності загальної середньої освіти і безпеки країни, до реальної оцінки становища шкільної освіти в Україні, до втілення необхідних, адекватних викликам сучасності та проектуванню гідного майбутнього реформ.

Прийшов час визнати, що забезпечення національної безпеки країни – завдання не одного з державних відомств, служб або окремої групи з них. Національна безпека вирішується всією системою державних органів, всіма ланками і структурами економіки, гуманітарної сфери, зокрема освітніми інституціями, та інститутами громадянського суспільства.

Результатом роботи Форуму стануть :

  • відозва та звернення до Президента України, Парламенту та Уряду України щодо особливої ролі освіти в забезпеченні національної безпеки і державності, реального втілення громадського управління в системі освіти України та свободи вибору в освіті, адекватного забезпечення державних гарантій освіти, оптимального фінансування на потреби освіти в Державному бюджеті 2012 р. та бюджетах місцевих рівнів в умовах глобальної кризи, необхідності дотримання державою системи чинного вітчизняного законодавства до всіх навчальних закладів, які виконують державний стандарт і державне замовлення, незалежно від їх форми власності;
  • проект плану спільних дій новобраного Парламенту та Української Освітньої Платформи.

Інформаційний супровід : Форум транслюватиметься в режимі online в мережі Інтернет.

 Про можливість вашої участі просимо повідомити координаторів Форуму :

Грединарова Олена Михайлівна +38-050-341-94-40 elena_eidos@mail.ru
Олексюк Світлана Валентинівна +38-095-566-02-01 educol@ukr.net

Увага!Про можливість Вашої участі просимо повідомити координаторів. Також, на підтвердження Вашої участі прохання попередньо заповнити Анкету.

З повагою
голова оргкомітету Форуму,
відповідальний секретар Української Освітньої Платформи,
директор ГО «Асоціація приватних закладів освіти м. Києва»   О.М.Мовчун